Arbeitsgruppe Web Science

Publikationen

Letzter Stand: September 2014

Monografien und Herausgeberschaften

  1. Griesbaum, J., Lewandowski, D., & Peters, I. (2019) (Eds.). Information Science in German-speaking countries. Aslib Journal of Information Management, 71(3), 306-309. doi: 10.1108/AJIM-05-2019-312
  2. Boldi, P., Foucault Welles, B., Kinder-Kurlanda, K., Meira Jr., W., Peters, I., & Wilson, C. (2019) (Eds.). Proceedings of the 11th ACM Conference on Web Science, Boston, MA, USA. ISBN 978-1-4503-6202-3
  3. Hall, M., Mazarakis, A., Chorley, M., Caton., S. (Hrsg.). (2018). Special Issue on Following User Pathways for the International Journal of Human-Computer Interaction, 34(10), 895-969.
  4. Mazarakis, A. (2013). Feedback und Anreize für die Nutzung von Web 2.0 Diensten. Karlsruhe: Karlsruher Institut für Technologie. 
  5. Schmidt, A., Kunzmann, C., Braun, S., Holocher-Ertl, T., Cress, U., Mazarakis, A., Müller, L., u. a. (Hrsg.). (2013). Proceedings of the 2nd and 3rd International Workshops on Motivational and Affective Aspects. CEUR Workshop Proceedings (Bd. 957). Aachen: CEUR-WS.org. 
  6. Tokar, A., Beurskens, M., Keuneke, S., Mahrt, M., Peters, I. Puschmann, C. et al. (Hrsg.) (2012). Science and the Internet. Düsseldorf: Düsseldorf University Press. 
  7. Ockenfeld, M., Peters, I., & Weller, K. (2012). (Hrsg.) (2012). Social Media & Web Science. Das Web als Lebensraum. Proceedings der 2. DGI-Konferenz, 64. Jahrestagung der DGI, Düsseldorf, Germany. Frankfurt a. M.: DGI. 
  8. Peters, I., Puschmann, C., Trkulja, V., & Weller, K. (Hrsg.). (2010). Social Software @ Work. Collaborative Work, Communication and Knowledge Management in Theory and Practice. Proceedings of the 1st Interdisciplinary Workshop of the Heinrich-Heine-University. Düsseldorf, Germany, September 28th and 29th, 2009. CEUR Workshop Proceedings, Vol. 591, http://ftp.informatik.rwth-aachen.de/Publications/CEUR-WS/Vol-591/ 
  9. Peters, I. (2009). Folksonomies: Indexing and Retrieval in Web 2.0. (Knowledge and Information, Vol. 1). Berlin: De Gruyter, Saur. 
  10. Mazarakis, A. (2007). Cognitive Load Theory und der split-attention effect: Ein empirischer Test kognitionspsychologischer Erweiterungen. Mannheim: Universität Mannheim. 

Begutachtete Beiträge in Fachzeitschriften

  1. Shema, H., & Peters, I. (2019, in review). "You can be lazy in closed peer review": An open peer review qualitative, interview-based study. Plos One.
  2. Fraser, N., Momeni, F., Mayr, P., & Peters, I. (2019; in review). The effect of bioRxiv preprints on citations and altmetrics. Quantitative Science Studies. doi: 10.1101/673665 (preprint)
  3. Shema, H., Hahn, O., Mazarakis, A., & Peters, I. (2019). Retractions from Altmetric and Bibliometric Perspectives. Information – Wissenschaft & Praxis,70(2-3), 98-110.
  4. Lemke, S., Mehrazar, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2019). “When you use social media, you are not working“: Barriers for the Use of Metrics in Social Sciences. Frontiers in Research Metrics and Analytics, 3:39, 1-18.
  5. Hall, M., Mazarakis, A., Chorley, M. J., Caton., S. (2018). Editorial of the Special Issue on Following User Pathways: Key Contributions and Future Directions in Cross-Platform Social Media Research. International Journal of Human-Computer Interaction, 34(10), 895-912.
  6. Hooper, C., Peters, I., & Robin, C. (2018). Mapping the Topics and Intellectual Structure of Web Science. The Journal of Web Science, 5(1). Online: https://webscience-journal.net/webscience/article/view/60
  7. Barth, J., Fietkiewicz, K. J., Hartmann, S., Henkel, M., Ilhan, A., Mainka, A., Meschede, C., Peters, I., & Stock, W. G. (2018). Informationswissenschaft in der Urbanistik. Teil 2: Erste empirische Ergebnisse zu smarten Städten. Information - Wissenschaft & Praxis, 69(1), 31-46. doi: 10.1515/iwp-2018-0006
  8. Peters, I., Kraker, P., Lex, E., Gumpenberger, C., & Gorraiz, J. (2017). Zenodo in the spotlight of traditional and new metrics. Frontiers in Research Metrics and Analytics, 2. doi: 10.3389/frma.2017.00013
  9. Ladewig, L., & Peters, I. (2017). Eine bibliometrische Analyse: Interdisziplinarität im Exzellenzcluster The Future Ocean. Information - Wissenschaft & Praxis, 68(5-6), 337-351. doi: 10.1515/iwp-2017-0063
  10. Barth, J., Fietkiewicz, K. J., Gremm, J., Hartmann, S., Henkel, M., Ilhan, A., Mainka, A., Meschede, C., Peters, I., & Stock, W. G. (2017). Informationswissenschaft in der Urbanistik. Teil 1: Konzeptioneller Forschungsrahmen und Methoden. Information - Wissenschaft und Praxis, 68(5-6), 365-377. doi: 10.1515/iwp-2017-0066
  11. Coombs, S. K., & Peters, I. (2017). The Leiden Manifesto Under Review: What Libraries Can Learn From It. Digital Library Perspectives, 33(4), 324-338. doi: 10.1108/DLP-01-2017-0004 Online: http://libereurope.eu/wp-content/uploads/2017/03/DLP-Paper.pdf
  12. Peters, I., Gumpenberger, C., Kraker, P., Lex, E., & Gorraiz, J. (2016). Research data explored: an extended analysis of citations and altmetrics. Scientometrics, 107(2), 723-744. doi: 10.1007/s11192-016-1887-4 (open access)
  13. Peters, I., & Mazarakis, A. (2016). Twittern bei wissenschaftlichen Konferenzen: Männer sind anders, und Frauen auch. b.i.t.online, 19(5), 408-411.
  14. Mazarakis, A. (2015). Using Gamification for Technology Enhanced Learning: The Case of Feedback Mechanisms. Bulletin of the IEEE Technical Committee on Learning Technology, 17(4), 6-9.
  15. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Science 2.0 and Conference Tweets: What? Where? Why? When? The Electronic Journal of Knowledge Management, 13(4), 269-282.
  16. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Social Media und deren Nutzung in den Wirtschaftswissenschaften. WiSt – Wirtschaftswissenschaftliches Studium, 44(8), 469-472.
  17. Mainka, A., Hartmann, S., Stock, W.G., & Peters, I. (2015). Looking for friends and followers: A global investigation of governmental social media use. Transforming Government: People, Process and Policy, 9(2), 237-254. doi: 10.1108/TG-09-2014-0041
  18. Jobmann, A., Hoffmann, C.P., Künne, S., Peters, I., Schmitz, J., & Wollnik-Korn, G. (2014). Altmetrics for large, multidisciplinary research groups: Comparison of current tools, Bibliometrie - Praxis und Forschung, 3. URN:nbn:de:bvb:355-bpf-205-9 and http://www.bibliometrie-pf.de/article/view/205/258
  19. Holmberg, K., Bowman, T. D., Haustein, S., & Peters, I. (2014). Astrophysicists’ conversational connections on Twitter. PlosOne. 
  20. Haustein, S., Larivière, V., Thelwall, M., Amyot, D., & Peters, I. (2014). Tweets vs. Mendeley readers: How do these two social media metrics differ. IT-Journal. 
  21. Haustein, S., Bowman, T. D., Holmberg, K., Peters, I., & Larivière, V. (2014). Astrophysicists on Twitter: An in-depth analysis of tweeting and scientific publication behavior. Aslib Journal of Information Management, 66(3), 279-296. 
  22. Haustein, S., Peters, I., Bar-Ilan, J., Priem, J., Shema, H., & Terliesner, J. (2014). Coverage and adoption of altmetrics sources in the bibliometric community. Scientometrics, January. 
  23. Haustein, S., Peters, I., Sugimoto, C. R., Thelwall, M., & Larivière, V. (2014). Tweeting Biomedicine: An Analysis of Tweets and Citations in the Biomedical Literature. Journal of the American Society for Information Science and Technology, 65(4), 656-669. 
  24. Morschheuser, B. S., Rivera-Pelayo, V., Mazarakis, A., & Zacharias, V. (2014). Interaction and Reflection with Quantified Self and Gamification: an Experimental Study. Journal of Literacy and Technology, 15(2), 136-156. 
  25. Mainka, A., Hartmann, S., Orszullok, L., Peters, I., Stallmann, A., & Stock, W. G. (2013). Public Libraries in the Knowledge Society: Core Services of Libraries in Informational World Cities. Libri, 63(4), 295–319. 
  26. Mazarakis, A. (2013). Like Diamonds in the Sky – How Feedback Can Boost the Amount of Available Data for Learning Analytics. International Journal of Technology Enhanced Learning 5(2), 107-116. 
  27. Mazarakis, A. (2013). Neuere Faktoren der Wahrnehmungsorganisation zur Unterstützung des multimedialen Lernens. Gestalt Theory, 35(4), 321-348. 
  28. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Lazoi, M., Schmidt, A., Barnes, S.-A., Bimrose, J., Brown, A., Bradley, C., Kunzmann, C., & Mazarakis, A. (2013). Organisational Learning from the Perspective of Knowledge Maturing Activities. IEEE Transactions on Learning Technologies, 6(2), 158-176. 
  29. Haustein, S., & Peters, I. (2012). Using Social Bookmarks and Tags as Alternative Indicators of Journal Content Description. First Monday, 17(11), www.firstmonday.org/htbin/cgiwrap/bin/ojs/index.php/fm/article/view/4110/3357
  30. Peters, I., Schumann, L., & Terliesner, J. (2012). Folksonomy-basiertes Information Retrieval unter der Lupe. Information. Wissenschaft & Praxis, 63(4), 273-280. 
  31. Mazarakis, A., Braun, S., & Zacharias, V. (2011). Feedback in social semantic applications. International Journal of Knowledge Engineering and Data Mining 1(4), 291–302. 
  32. Peters, I. (2011). Social Tagging. Grundlagen, Anwendungen, Auswirkungen auf Wissensorganisation und soziale Strukturen der User (Rezension zu Herbert Frohner, 2010). Information - Wissenschaft und Praxis, 62(5), 268-269. 
  33. Khveshchanka, S., Mainka, A., & Peters, I. (2011). Singapur: Prototyp einer informationellen Stadt. Information - Wissenschaft & Praxis, 62(2-3), 111-121. 
  34. Weller, K., & Peters, I. (2010). Generation International - Die Zukunft von Information, Wissenschaft und Profession. Information - Wissenschaft und Praxis, 61 (2), 65-66. 
  35. Peters, I., & Stock, W. G. (2010). "Power Tags" in Information Retrieval. Library Hi Tech, 28(1), 81-93. 
  36. Peters, I., & Weller, K. (2008). Tag Gardening for Folksonomy Enrichment and Maintenance. Webology, 5(3), Article 58, from www.webology.ir/2008/v5n3/a58.html
  37. Peters, I., & Weller, K. (2008). Paradigmatic and Syntagmatic Relations in Knowledge Organization Systems. Information - Wissenschaft & Praxis, 59(2), 100–107. 
  38. Peters, I., & Stock, W. (2008). Folksonomies in Wissensrepräsentation und Information Retrieval. Information - Wissenschaft & Praxis, 59(2), 77–90.

Begutachtete Beiträge in Konferenz- und Sammelbänden

  1. Herrlich, M., Mazarakis, A., Alexandrovsky, D., Göbel, S. & Malaka, R. (2019). Game Jam: Serious Games und Gamification. In Mensch und Computer 2019 – Workshopband (S. 518–520). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  2. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2019). Erhöhung der Motivation für Open Access durch Gamification. In Mensch und Computer 2019 – Workshopband (S. 43–48). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  3. Mazarakis, A., Jent, S., Bartel, A. & Janneck, M. (2019). Gam-R – Gamification Reloaded. In Mensch und Computer 2019 – Workshopband (S. 40–42). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  4. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2019). Badges or a Leaderboard? How to Gamify an Augmented Reality Warehouse Setting. In Koivisto, J., & Hamari, J. (Hrsg.), Proceedings of the 3rd International GamiFIN Conference 2019. CEUR Workshop Proceedings (Bd. 2359) (S. 229–240). Aachen: CEUR-WS.org.
  5. Hall, M., Derrick, D. C., & Mazarakis, A. (2019). Introduction to the Minitrack on Collaboration via Social Media. Proceedings of the 52nd Hawaii International Conference on System Sciences - HICSS 52 (S.174-176).
  6. Fraser, N., Momeni, F., Mayr, P., & Peters, I. (2019). Altmetrics and Open Access: Exploring Drivers and Effects. In Proceedings of the Workshop altmetrics 19 at the 6th Altmetrics Conference (6:AM), Stirling, UK. Online: https://altmetrics.org/altmetrics19/
  7. Fraser, N., Momeni, F., Mayr, P., & Peters, I. (2019). Examining the citation and altmetric advantage of bioRxiv preprints. In Proceedings of the 17th International Conference on Scientometrics & Informetrics (ISSI 2019), Rome, Italy.
  8. Momeni, F., Mayr, P., Fraser, N., & Peters, I. (2019). From closed to open access: A case study of flipped journals. In Proceedings of the 17th International Conference on Scientometrics & Informetrics (ISSI 2019), Rome, Italy. Online: www.arxiv.org/abs/1903.11682
  9. Lemke, S., & Peters, I. (2019). Coping with Altmetrics' Heterogeneity - A Survey on Social Media Platforms' Usage Purposes and Target Groups for Researchers. In Proceedings of the 17th International Conference on Scientometrics & Informetrics (ISSI 2019), Rome, Italy. doi: 10.5281/zenodo.3381492
  10. Mehrazar, M., Shema, H., Lemke, S., & Peters, I. (2019). Why do researchers from Economics and Social Sciences cite online? Insights from an exploratory survey. In Proceedings of the 17th International Conference on Scientometrics & Informetrics (ISSI 2019), Rome, Italy. doi: 10.5281/zenodo.3475019
  11. Nuredini, K., & Peters, I. (2019). The presence and issues of altmetrics and citation data from Crossref for working papers with different identifiers from Econstor and RePEc in the discipline of Economic and Business Studies. In Proceedings of the 17th International Conference on Scientometrics & Informetrics (ISSI 2019), Rome, Italy.
  12. Lemke, S., Mehrazar, M., Mazarakis, A., & Peters, I. (2018). Are There Different Types of Online Research Impact? Proceedings of the 81st ASIS&T Annual Meeting of the Association for Information Science & Technology(S. 282-289).
  13. Bar‐Ilan, J., Haustein, S., Milojević, S., Peters, I., & Wolfram, D. (2018). Peer review, bibliometrics and altmetrics‐Do we need them all?. In Proceedings of the 81st ASIS&T Annual Meeting: Building an Ethical & Sustainable Information Future with Emerging Technology, Vancouver, Canada (pp. 653-656). Silver Springs, MD.: American Society for Information Science. doi: 10.1002/pra2.2018.14505501073
  14. Chen, H. L., Liu, Y. H., Pei, L., Peters, I., & Smith, I. (2018). Open science: Development, challenges and practice in the global context. In Proceedings of the 81st ASIS&T Annual Meeting: Building an Ethical & Sustainable Information Future with Emerging Technology, Vancouver, Canada (pp. 661-664). Silver Springs, MD.: American Society for Information Science. doi: 10.1002/pra2.2018.14505501075
  15. Janosov, M., Peters, I., Wagner, C., Weller, K. & Zagovora, O. (2018). What increases (social) media attention: Research impact, author prominence or title attractiveness? In Proceedings of 23rd International Conference on Science and Technology Indicators (STI 2018), Leiden, The Netherlands. Centre for Science and Technology Studies (CWTS). Online: http://hdl.handle.net/1887/65362
  16. Lemke, S., Mehrazar, M., Morovatdar, T., Peters, I., Weller, K. & Zagovora, O. (2018). Which social media interactions indicate positive opinions about cited publications? A comparison of user survey and sentiment analysis. In The 5:AM Altmetrics Conference, London, UK. Online: https://metrics-project.net/downloads/Zagovora%20Altmetrics%202018%20Poster%20Final%20FINAL.pdf 
  17. Shema, H., Mazarakis, A., Hahn, O., & Peters, I. (2018). Retractions from Altmetric and Bibliometric Perspectives. Proceedings of the Workshop "altmetrics 18" at the 5th Altmetrics Conference (5:AM) (S. 1-11).
  18. Mazarakis, A., Jent, S., Bartel, A., & Janneck, M. (2018). Gam-R – Gamification Reloaded. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 – Workshopband (S. 99–102). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  19. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2018a). AR in Order-Picking – Experimental Evidence with Microsoft HoloLens. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 – Workshopband (S. 361–368). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  20. Bräuer, P., & Mazarakis, A. (2018b). Gamification und Augmented Reality für Lagerprozesse. In Dachselt, R., & Weber, G. (Hrsg.), Mensch und Computer 2018 – Workshopband (S. 103–111). Bonn: Gesellschaft für Informatik e. V.
  21. Mehrazar, M., Kling, C. C., Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2018). Can We Count on Social Media Metrics? First Insights into the Active Scholarly Use of Social Media. Proceedings of the 10th ACM Conference on Web Science - WebSci´18 (S. 215-219). New York, NY, USA: ACM.
  22. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2018). Gamification is Working, But Which One Exactly? Results from an Experiment with Four Game Design Elements. Proceedings of the Technology, Mind and Society Conference "TechMindSociety´18" (S. 22:1). New York, NY, USA: ACM.
  23. Lemke, S., Mehrazar, M., Peters, I., & Mazarakis, A. (2017). Evaluating Altmetrics Acts through their Creators – How to Advance? Proceedings of the Workshop "altmetrics 17" at the 4th Altmetrics Conference (4:AM) (S. 1–3).
  24. Lemke, S., Mehrazar, M., Peters, I., & Mazarakis, A. (2017). Exploring the meaning and perception of altmetrics (Poster). In Proceedings of the 4th Altmetrics Conference (4:AM), Toronto, Canada. doi: 10.5281/zenodo.1037146 and https://metrics-project.net/downloads/metrics_4am_poster.pdf
  25. Nuredini, K., Latif, A., & Peters, I. (2017). Case study on open access journals in Economics and Business Studies and their engagement on the Web. In Proceedings of the Workshop altmetrics 17 at the 4th Altmetrics Conference (4:AM), Toronto, Canada. doi: 10.5281/zenodo.888868
  26. Beucke, D., Gottschling, M., Krausz, A., Kusche, M., Lemke, S., Lindner, D., Mazarakis, A., Mehrazar, M., Orth, A., Peters, I., Weller, K., & Zagovora, O. (2017). Exploring the Meaning and Perception of Altmetrics. Proceedings of the 4th Altmetrics Conference (4:AM) (S. 1).
  27. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2017). Welche Gamification motiviert? Ein Experiment zu Abzeichen, Feedback, Fortschrittsanzeige und Story. In T. Köhler, E. Schoop, & N. Kahnwald (Hrsg.), GeNeMe´17 – Gemeinschaften in Neuen Medien (S. 246–255). Dresden: TUDpress.
    Besonders ausgezeichneter Beitrag vom Programmkomitee
  28. Lemke, S., & Mazarakis, A. (2017). Analyse wissenschaftlicher Konferenz-Tweets mittels Codebook und der Software Tweet Classifier. In T. Köhler, E. Schoop, & N. Kahnwald (Hrsg.), GeNeMe´17 – Gemeinschaften in Neuen Medien (S. 95–104). Dresden: TUDpress.
    Besonders ausgezeichneter Beitrag vom Programmkomitee
  29. Mazarakis, A. (2017). Gamification: Eine experimentelle Untersuchung der Spielelemente Abzeichen und Story. In M. Burghardt, R. Wimmer, C. Wolff, & C. Womser-Hacker (Hrsg.), Mensch & Computer 2017 - Tagungsband (S. 3–13). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
  30. Mazarakis, A., & Peters, I. (2017). Facebook und seine Tücken – ein Experiment an einer Bibliothek. In M. Burghardt, R. Wimmer, C. Wolff, & C. Womser-Hacker (Hrsg.), Mensch & Computer 2017 - Tagungsband (S. 321–325). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
  31. Blümel, I., Heck, T., Heise, C., Peters, I., Scherp, A., & Weisel, L. (2017). Science 2.0 & Open Science in Higher Education. In Open Science Conference, Berlin, Germany. doi: 10.5281/zenodo.376104
  32. Peters, I., & Mainka, A. (2016). "Push a badly built cart with bumpy wheels along a marshy meadow". Or: A short tale on the importance of information science. In Proceedings of the 79th Annual Meeting of the Association of Information Science and Technology, Copenhagen, Denmark (Article No. 124). Online: https://www.asist.org/files/meetings/am16/proceedings/submissions/posters/44poster.pdf
  33. Nuredini, K., & Peters, I. (2016). Enriching the knowledge of altmetrics studies by exploring social media metrics for economic and business studies journals. In Proceedings of the 21st International Conference on Science and Technology Indicators, Valencia, Spain. Online: https://www.econstor.eu/bitstream/10419/146879/1/enriching-knowledge-altmetrics-economic-business-studies-journals.pdf 
  34. Blümel, I., Heck, T., Heller, L., Mazarakis, A., Peters, I., Scherp, A., & Weisel, L. (2017). Open Science in Higher Education. Open Science Conference. Open Science Conference (S.1)
  35. Mazarakis, A., Lemke, S., & Peters, I. (2016). Tweets and Scientific Conferences: The Use Case of the Science 2.0 Conference - Revisited. In Bernadas, C., & Minchella, D. (Hrsg.), Proceedings of the 3rd European Conference on Social Media (ECSM 2016) (S. 214–222). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited.
  36. Hall, M., Mazarakis, A., Peters, I., Chorley, M., Mai, J.-E., Caton, S., & Strohmaier, M. (2016). Following User Pathways: Cross Platform and Mixed Methods Analysis in Social Media Studies. Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '16) (S. 3400–3407). New York, NY, USA: ACM.
  37. Hansson, K., Muller, M., Altamurto, T., Irani, L., Mazarakis, A., Gupta, N., & Ludwig, T. (2016). Crowd Dynamics: Exploring Conflicts and Contradictions in Crowdsourcing. Proceedings of the 2016 CHI Conference Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '16) (S. 3604–3611). New York, NY, USA: ACM.
  38. Hansson, K., Muller, M., Altamurto, T., Light, A., Mazarakis, A., Gupta, N., & Ludwig, T. (2016). Toward a Typology of Participation in Crowdwork. Proceedings of the 19th ACM Conference on Computer-Supported Cooperative Work and Social Computing (CSCW 2016) Companion (S. 515-521). New York, NY, USA: ACM.
  39. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2016). Characteristics of Twitter Usage at Scientific Conferences. Proceedings of the 18th General Online Research Conference (GOR 2016) (S. 34–35). Dresden: Deutsche Gesellschaft für Online-Forschung (DGOF).
  40. Mazarakis, A, & Peters, I. (2015). Digging Conference Tweets and Finding Conference Related Tweeting Behavior and Gender Disparities. 2nd GESIS Computational Social Science Winter Symposium 2015. (S. 1–2).
  41. Mazarakis, A. (2015). Feedback for Crowd Motivation: Experimental Evidence from five Course Wikis. Workshop: Examining the Essence of the Crowds: Motivations, Roles and Identities at European Conference on Computer Supported Cooperative Work - ECSCW 2015. (S. 1–2).
  42. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Tweets and Scientific Conferences: The Use Case of the Science 2.0 Conference. In Mesquita, A., & Peres, P. (Hrsg.), Proceedings of the 2nd European Conference on Social Media (ECSM 2015) (S. 323–331). Reading, UK: Academic Conferences and Publishing International Limited.
    Top 3 Best Paper
  43. Nuredini, K., & Peters, I. (2015). Economic and business studies journals and readership information from Mendeley. In F. Pehar, C. Schlögl, & C. Wolff (Eds.), Re:inventing Information Science in the Networked Society, Proceedings of the 14th International Symposium on Information Science (ISI 2015), Zadar, Croatia (pp. 380-392). Glückstadt: Verlag Werner Hülsbusch. Online: http://hdl.handle.net/10419/110467
  44. Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Quo Vadis Scholarly Communication in Economics? Proceedings of the Workshop "The Future of Scholarly Communications in Economics" (S. 1-8).
  45. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Understanding Scientific Conference Tweets. Proceedings of the 17th General Online Research Conference (GOR 2015) (S. 52–53). Köln: Deutsche Gesellschaft für Online-Forschung (DGOF).
    Zweiter Platz Best Poster Award
  46. Kraker, P., Lex, E., Gorraiz, J., Gumpenberger, C., & Peters, I. (2015). Research data explored II: The anatomy and reception of figshare. In Proceedings of the 20th International Conference on Science and Technology Indicators, Lugano, Switzerland (pp. 77-79). Online: http://sti2015.usi.ch/sites/www.sti2015.usi.ch/files/media/book-abstracts-sti2015.pdf
  47. Peters, I., Kraker, P., Lex, E., Gumpenberger, C., & Gorraiz, J. (2015). Research data explored: Citations versus altmetrics. In A.A. Salah, Y. Tonta, A.A. Akdag Salah, C. Sugimoto, U. Al (Eds.), Proceedings of the 15th International Conference on Scientometrics and Informetrics, Istanbul, Turkey (pp. 172-183). Online: http://issi2015.org/files/downloads/all-papers/0172.pdf
  48. Jobmann, A., Hoffmann, C.P., Künne, S., Peters, I., Schmitz, J., & Wollnik-Korn, G. (2014). Altmetrics for large, multidisciplinary research groups: Comparison of current tools. In Bibliometrie-Konferenz, Regensburg, Germany. Online: http://www.uni-regensburg.de/bibliothek/medien/pdf-aktuelles/bibliometrie2014_peters.pdf
  49. Mahrt, M., Weller, K., & Peters, I. (2014). Twitter in Scholarly Communication. In K. Weller, A. Bruns, J. Burgess, M. Mahrt, & C. Puschmann (Hrsg.). Twitter and Society (S. 399-410). New York, NY: Peter Lang. 
  50. Peters, I., Jobmann, A., Eppelin, A., Hoffmann, C. P., Künne, S., &Wollnik-Korn, G. (2014). Altmetrics for large, multidisciplinary research groups: A case study of the Leibniz Association. In Proceedings of the Libraries in the digital age conference, Zadra, Croatia. http://ozk.unizd.hr/proceedings/index.php/lida/article/view/162/138 
  51. Förster, T., Lamertz, L., Mainka, A., & Peters, I. (2014). The Tweet and the City: Comparing Twitter Activities in Informational World Cities. In M. Ockenfeld (Hrsg.), Informationsqualität und Wissengenerierung. Proceedings der 3. DGI-Konferenz, Frankfurt a.M., Germany (S.101-118). Nürnberg: Digital Print Group. 
  52. Mainka, A., Hartmann, S., Stock, W.G., & Peters, I. (2014). Government and Social Media: A Case Study of 31 Informational World Cities. In Proceedings of the 47th Hawaii Conference on System Sciences, Waikoloa, Hawaii (S. 1715-1724). 
  53. Peters, I. (2013). Benutzerzentrierte Erschließungsverfahren. In R. Kuhlen, W. Semar, & D. Strauch (Hrsg.), Grundlagen der praktischen Information und Dokumentation (6. Aufl.) (S. 229-237). Berlin, Boston: Walter de Gruyter. 
  54. Morschheuser, B. S., Rivera-Pelayo, V., Mazarakis, A., & Zacharias, V. (2013). Gamifying Quantified Self Approaches for Learning: An Experiment with the Live Interest Meter. In Buchem, I., Attwell, G., & Tur, G. (Hrsg.), The PLE Conference 2013 – 4th International Conference on Personal Learning Environments, Berlin, Germany and Melbourne, Australia, July 10-12, 2013 (S. 68–80). 
  55. Blau, B. S., Hildenbrand, T., Knapper, R., Mazarakis, A., Xu, Y., & Fassunge, M. G. (2013). Steering Through Incentives in Large-Scale Lean Software Development. In Maciaszek, L. A., & Zhang, K. (Hrsg.), Evaluation of Novel Approaches to Software Engineering - 6th International Conference, ENASE 2011, Beijing, China, June 8-11, 2011. Revised Selected Papers. Vol. 275, Communications in Computer and Information Science. (S. 32-48). Berlin: Springer. 
  56. Haustein, S., Peters, I.,Bar-Ilan, J., Priem,J., Shema, H., & Terliesner, J. (2013). Coverage and Adoption of Altmetrics Sources in the Bibliometric Community. In Proceedings of the 14th International Society of Scientometrics and Informetrics Conference, Vienna, Austria (S. 468-483). 
  57. Bowman, T.D., Peters, I., Haustein, S., & Holmberg, K. (2013). #twinkletweet: The use of hashtags by astrophysicists on Twitter. In SIGMetrics Workshop at ASIS&T Annual Meeting, Montréal, Canada. 
  58. Peters, I., Hartmann, S., & Mainka, A. (2013). Social Media Use and Outreach of Selected Public Libraries in Informational World Cities. In I. Huvila (Hrsg.), Proceedings of the Second Association for Information Science and Technology ASIS&T European Workshop, Åbo/Turku, Finland (S. 79-93). Skrifter utgivna av Informationsvetenskap vid Åbo Akademi Vol. 2. Åbo: Åbo Akademi University. 
  59. Hartmann, S., Mainka, A., & Peters, I. (2013). Government Activities in Social Media. An Empirical Investigation of eGovernments in Informational World Cities. In Proceedings of CeDEM the International Conference for E-Democracy and Open Government , Krems, Austria (S. 173-186). 
  60. Weller, K., & Peters, I. (2012). Citations in Web 2.0. In A. Tokar, M. Beurskens, S. Keuneke, M. Mahrt, I. Peters, C. Puschmann, et al. (Hrsg.), Science and the Internet (S. 211-224). Düsseldorf, Germany: Düsseldorf University Press. 
  61. Braun, S., & Mazarakis, A. (2012) Semantic People Tagging @Work. In Cunningham, P., & Cunningham, M. (Hrsg.), eChallenges e-2012 Conference Proceedings (S. 1-9). 
  62. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Brown, A., Ley, T., Magenheim, J., Mazarakis, A., & Seitlinger, P. (2012). Technological and Organizational Arrangements Sparking Effects on Individual, Community and Organizational Learning. In Ravenscroft, A., Lindstaedt, S., Kloos, C. D., Hernández-Leo, D. (Hrsg.), 21st Century Learning for 21st Century Skills - Proceedings of 7th European Conference on Technology Enhanced Learning, EC-TEL 2012 (S. 180–193). Heidelberg: Springer. 
  63. Mazarakis, A. (2012). Social Ranking as a Feedback Mechanism to Raise Contributions in Course Wikis. In Ockenfeld, M., Peters, I., & Weller, K. (Hrsg.), Social Media und Web Science. (2. DGI-Konferenz, Düsseldorf, Germany) Tagungen der Deutschen Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis (DGI-Tagungen (S. 213–226). Frankfurt am Main: Deutsche Gesellschaft für Informationswissenschaft und Informationspraxis. 
  64. Peters, I., Beutelspacher, L., Maghferat, P., & Terliesner, J. (2012). Scientific Bloggers under the Altmetric Microscope. In Proceedings of the Annual Meeting of the American Society for Information Science and Technology, Baltimore, October 28-30, 2012. 
  65. Bar-Ilan, J., Haustein, S., Peters, I., Priem, J., Shema, H., & Terliesner, J. (2012). Beyond citations: Scholars' visibility on the social Web. Accepted to 17th International Conference on Science and Technology Indicators, Montreal, Canada, 5-8 Sept. 2012. Fulltext at http://arxiv.org/abs/1205.5611
  66. Martin, J., Conte, T., & Mazarakis, A. (2012). Process Redesign for Liquidity Planning in Practice: An Empirical Assessment. In Ralyté, J., Franch, X., Brinkkemper, S., & Wrycza, S. (Hrsg.), Proceedings of the 24th International Conference on Advanced Information Systems Engineering (CAiSE 2012) (S. 581–596). Berlin: Springer. 
  67. Mazarakis, A. (2012). Barrieren bei der organisationalen Nutzung von Wissensmanagement- und Web 2.0-Tools. In Beyreuther, T., Duske, K., Eismann, C., Hornung, S., & Kleemann, F. (Hrsg.), consumers@work - Zum neuen Verhältnis von Unternehmen und Usern im Web 2.0 (S. 64–75). Frankfurt am Main: Campus. 
  68. Teschner, F., Mazarakis, A., Riordan, R., & Weinhardt, C. (2011). Participation, Feedback & Incentives in a Competitive Forecasting Community, Proceedings of the International Conference on Information Systems (ICIS) (S. 1-14), Paper 16. 
  69. Peters, I. (2011). Folksonomies, Social Tagging and Information Retrieval. In A. Foster & P. Rafferty (Hrsg.), Innovations in IR. Perspectives for Theory and Practice (S. 85-116). London: Facet Publishing. 
  70. Peters, I. (2011). Power Tags as Tools for Social Knowledge Organization Systems. In W. Gaul, A. Geyer-Schulz, L. Schmidt-Thieme, & J. Kunze (Hrsg.), Challenges at the Interface of Data Analysis, Computer Science, and Optimization. Proceedings of 34th Annual Conference of the Gesellschaft für Klassifikation, Karlsruhe, Germany (S. 281-290). Berlin, Heidelberg: Springer. 
  71. Heck, T., Peters, I., & Stock, W.G. (2011). Testing Collaborative Filtering Against Co-citation Analysis and Bibliographic Coupling for Academic Author Recommendation. In Proceedings of the ACM RecSys. 3rd Workshop on Recommender Systems and the Social Web, Chicago, Illinois, USA. 
  72. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011).Feedback Mechanisms and their Impact on Motivation to Contribute to Wikis in Higher Education. In Forte, A., & Ortega, F. (Hrsg.), Proceedings of the 7th International Symposium on Wikis and Open Collaboration (WikiSym '11) (S. 215–216). New York, NY, USA: ACM. 
  73. Mazarakis, A., Kunzmann, C., Schmidt, A., & Braun, S. (2011). Culture-Awareness for Supporting Knowledge Maturing in Organizations. In Eibl, M., & Ritter, M. (Hrsg.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011 (S. 99–106). Chemnitz: Universitätsverlag. 
  74. Mazarakis, A., Braun, S., Kunzmann, C., Schmidt, A., Stocker, A., Richter, A., & Koch, M. (2011). Motivation und kulturelle Barrieren bei der Wissensteilung im Enterprise 2.0. In Eibl, M., & Ritter, M. (Hrsg.), Workshop-Proceedings der Tagung Mensch & Computer 2011 (S. 81–85). Chemnitz: Universitätsverlag. 
  75. Peters, I. (2011). Folksonomies: Ein alternativer Ansatz für die Websuche. In D. Lewandowski (Hrsg.), Handbuch Internet-Suchmaschinen 2. Neue Entwicklungen in der Websuche (S. 29-53). Heidelberg: AKA. 
  76. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011). Motivationssteigerung in Wikis durch systemneutrales Feedback. In Eibl, M. (Hrsg.), Mensch & Computer 2011 (S. 221–230). München: Oldenbourg. 
  77. Mazarakis, A., & van Dinther, C. (2011). Motivation durch Feedbackmechanismen in Vorlesungswikis - Welche versprechen mehr Wirkung? In Rohland, H., Kienle, A., & Friedrich, S. (Hrsg.), DeLFI 2011 - Die 9. e-Learning Fachtagung Informatik (S. 255–266). Bonn: Gesellschaft für Informatik. 
  78. Kunzmann, C., Mazarakis, A., & Schmidt, A. (2011). MSKWM2011 – Motivationale, soziale und kulturelle Aspekte im Wissensmanagement. In Maier, R. (Hrsg.), 6th Conference on Professional Knowledge Management. Bonn: Gesellschaft für Informatik. 
  79. Peters, I., Kipp, M.E.I., Heck, T., Gwizdka, J., Lu, K., Neal, D.R., & Spiteri, L. (2011). Social Tagging & Folksonomies: Indexing, Retrieving...and Beyond? In Proceedings of the 74th Annual Meeting of the American Society for Information Science and Technology, New Orleans, Louisiana, USA. 
  80. Haustein, S., Peters, I., & Terliesner, J. (2011). Evaluation of Reader Perception by Using Tags from Social Bookmarking Systems. In E. Noyons, P. Ngulube, & J. Leta (Hrsg.), 13th International Conference of the International Society for Scientometrics & Informetrics, Durban, South Africa (S. 999-1001). Durban: ISSI, Leiden University and University of Zululand. 
  81. Peters, I., Schumann, L., Terliesner, J., & Stock, W.G. (2011). Retrieval Effectiveness of Tagging Systems. In Proceedings of the 74th Annual Meeting of the American Society for Information Science and Technology, New Orleans, Louisiana, USA. 
  82. Terliesner, J., & Peters, I. (2011). Der T-Index als Stabilitätsindikator für dokument-spezifische Tag-Verteilungen. In J. Griesbaum, T. Mandl, & C. Womser-Hacker (Hrsg.), Information und Wissen: global, sozial und frei? Proceedings des 12. Internationalen Symposiums für Informationswissenschaft, Hildesheim, Germany (S. 123-133). Boizenburg: Verlag Werner Hülsbusch. 
  83. Peters, I., Haustein, S., & Terliesner, J. (2011). Crowdsourcing Article Evaluation. In Proceedings of the 3rd ACM International Conference on Web Science, Koblenz, Germany. 
  84. Gust von Loh, S., & Peters, I. (2011). Erfolgsfaktoren bei der Einführung von Social Software in Unternehmen. In R. Maier (Hrsg.), Proceedings of the 6th Conference on Professional Knowledge Management (Lecture Notes in Informatics 182), Innsbruck, Österreich (S. 77-87). Bonn: Köllen Druck + Verlag. 
  85. Stock, W. G., Peters, I., & Weller, K. (2010). Social Semantic Corporate Digital Libraries: Joining Knowledge Representation and Knowledge Management. In A. Woodsworth (Hrsg.), Advances in Librarianship, Vol. 32 (S.137-158). Bingley: Emerald Group Publishing Limited. 
  86. Heck, T., & Peters, I. (2010). Implizite Digitale Soziale Netze als Basis für Expertenempfehlungssysteme. In K.P. Fähnrich & B. Franczyk (Hrsg.), Service Science – Neue Perspektiven für die Informatik. Proceedings of Informatik 2010, (LNI P-175) Leipzig, Germany (S. 613-618). Bonn: Köllen Druck+Verlag GmbH. 
  87. Kaschig, A., Maier, R., Sandow, A., Lazoi, M., Barnes, S., Bimrose, J., Bradley, C., Brown, A., Kunzmann, C., Mazarakis, A., & Schmidt, A. (2010). Knowledge Maturing Activities and Practices Fostering Organisational Learning: Results of an Empirical Study. In Wolpers, M., Kirschner, P. A., Scheffel, M., Lindstaedt, S., & Dimitrova, V. (Hrsg.), Sustaining TEL: From Innovation to Learning and Practice 5th European Conference on Technology Enhanced Learning (EC-TEL 2010) (S. 151–166). Heidelberg: Springer. 
  88. Seifert, S., Krämer, J., & Mazarakis, A. (2010). Anreize zur Nutzung von Wikis in der Hochschullehre - Ergebnisse eines Pilotprojekts. In Ziegler, J., & Schmidt, A. (Hrsg.), Mensch & Computer 2010 (S. 179–188). München: Oldenbourg. 
  89. Mazarakis, A., & Krämer, J. (2010). Feedbackmechanismen zur Steigerung der Beteiligung im Web 2.0 – Ergebnisse einer Feldstudie zu Vorlesungswikis. In Schroeder, U. (Hrsg.), Interaktive Kulturen - Workshop-Band. Proceedings der Workshops der DeLFI 2010 - Die 8. E-Learning Fachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e. V. (S. 187–192). Berlin: Logos. 
  90. Peters, I., Stock, W. G., & Weller, K. (2010). Joining Knowledge Representation and Knowledge Management in Digital Libraries. In D. C. Kar et al. (Hrsg.), Proceedings of the International Conference on Digital Libraries (ICDL 2010), Delhi, India (S. 659-675). New Delhi: TERI Press. 
  91. Weller, K., Peters, I., & Stock, W. G. (2010). Folksonomy: The Collaborative Knowledge Organization System. In T. Dumova & R. Fiordo (Hrsg.), Handbook of Research on Social Interaction Technologies and Collaboration Software: Concepts and Trends (S. 132-146).Hershey, PA: IGI Publishing. 
  92. Dittmann, C., Dittmann, M., Peters, I., & Weller, K. (2009). Persönliches Tag Gardening mit tagCare. In M. Ockenfeld (Hrsg.), Generation international - die Zukunft von Information, Wissenschaft und Profession. Proceedings der 31. Online-Tagung der DGI, Frankfurt a.M., Germany (S. 117-128). Frankfurt am Main: DGI. 
  93. Mazarakis, A. (2009). Revisions of the Split-Attention Effect. In Cress, U., Dimitrova, V., & Specht, M. (Hrsg.), Learning in the Synergy of Multiple Disciplines - 4th European Conference on Technology Enhanced Learning EC TEL 2009 (S. 615–620). 
  94. Mazarakis, A. (2009). Cognitive Psychological Expansions Of The Split-Attention Effect. In Poulymenakou, A., Pouloudi, N., & Pramatari, K. (Hrsg.), 4th Mediterranean Conference On Information Systems MCIS 2009 (S. 12–20). 
  95. Mazarakis, A. (2009). Kann zu viel Nähe schaden? - Revisionen zum split-attention effect. In Wandke, H., Kain, S., & Struve, D. (Hrsg.), Mensch & Computer 2009 (S. 403–412). München: Oldenbourg. 
  96. Peters, I., Gust von Loh, S., & Weller, K. (2009). Multimediale und kollaborative Lehr- und Lernumgebungen in der akademischen Ausbildung. In R. Kuhlen (Hrsg.), Information: Droge, Ware oder Commons? Wertschöpfungs- und Transformationsprozesse auf den Informationsmärkten. Proceedings des 11. Internationalen Symposiums für Informationswissenschaft, Konstanz, Germany (S. 363-377). Boizenburg: Verlag Werner Hülsbusch. 
  97. Czardybon, A., Grün, P., Gust-von Loh S., & Peters I. (2008). Gemeinschaftliches Selbstmarketing und Wissensmanagement in einem akademischen Rahmen. In M. Ockenfeld (Hrsg.), Verfügbarkeit von Informationen. Proceedings der 30. Online-Tagung der DGI, Frankfurt a.M., Germany (S. 27–42). Frankfurt am Main: DGI. 
  98. Golov, E., Weller, K., & Peters, I. (2008). TagCare: A Personal Portable Tag Repository. In Proceedings of the Poster and Demonstration Session at the 7th International Semantic Web Conference, Karlsruhe, Germany. 
  99. Weller, K., & Peters, I. (2008). Seeding, Weeding, Fertilizing: Different Knowledge Gardening Activites for Folksonomy Maintenance and Enrichment. In S. Auer, S. Schaffert & T. Pellegrini (Hrsg.), Proceedings of I-Semantics, International Conference on Semantic Systems, Graz, Austria (S. 110–117). Graz: JUCS. 
  100. Peters, I., & Stock, W. (2007). Folksonomies and Information Retrieval. In A. Grove (Hrsg.), Joining Research and Practice: Social Computing and Information Science. Proceedings of the 70th ASIS&T Annual Meeting, Milwaukee, Wisconsin, USA (S. 1510–1542) (CD-ROM). 
  101. Weller, K., & Peters, I. (2007). Reconsidering Relationships for Knowledge Representation. In K. Tochtermann & H. Maurer (Hrsg.), Proceedings of I-KNOW, 7th International Conference on Knowledge Management, Graz, Austria (S. 493–496). Graz: JUCS. 
  102. Peters, I. (2006). Against folksonomies: indexing blogs and podcasts for corporate knowledge management. In H. Jezzard (Hrsg.), Preparing for Information 2.0. Proceedings of Online Information Conference, London, Great Britain (S. 93–97). London: Learned Information Europe Ltd. 
  103. Peters, I. (2006). Inhaltserschließung von Blogs und Podcasts im betrieblichen Wissensmanagement. In M. Ockenfeld (Hrsg.), Content. Proceedings der 28. Online Tagung der DGI, Frankfurt a.M., Germany (S. 143–151). Frankfurt am Main: DGI. 

Sonstige Veröffentlichungen

  1. Oberländer, A., Beucke, D., & Mazarakis, A. (2019, Oktober). Open Access – fachspezifische Workshops und Materialien. Poster Session präsentiert auf der Tagung Open-Access-Tage 2019 in Hannover.

  2. Mazarakis, A., Mühling, A., Peters, I., Renz, M., & Wilke, T. (2019). „Mittendrin statt nur dabei“: KI in der Gesellschaft. In: Landesregierung Schleswig-Holstein (Hrsg.), Künstliche Intelligenz – Politische Ansätze für eine moderne Gesellschaft (S. 58–59). Kiel: Landesregierung Schleswig-Holstein, Staatskanzlei.
  3. Lemke, S., Peters, I., & Mazarakis, A. (2019). “If you use social media then you are not working” – How do social scientists perceive altmetrics and online forms of scholarly communication? [Blog post]. Abgerufen von https://blogs.lse.ac.uk/impactofsocialsciences/2019/03/20/if-you-use-social-media-then-you-are-not-working-how-do-social-scientists-perceive-altmetrics-and-online-forms-of-scholarly-communication/
  4. Griesbaum, J., Lewandowski, D., & Peters, I. (2019). Information Science in German-speaking countries. Aslib Journal of Information Management, 71(3), 306-309. doi: 10.1108/AJIM-05-2019-312
  5. Mazarakis, A., Nuredini, K., & Peters, I. (2018). Fake Science im Selbstversuch: Die Tricks der Predatory Journals [Blog post]. Abgerufen von https://www.zbw-mediatalk.eu/de/2018/12/a-self-expriment-in-fake-science-the-tricks-of-predatory-journals/
  6. Peters, I. (2018). Science 2.0: Was hat die Wissenschaft vom Social-Media-Prinzip? Forschung & Lehre, 25(1), 10-13. Online: https://www.forschung-und-lehre.de/was-hat-die-wissenschaft-vom-social-media-prinzip-341/
  7. Mazarakis, A., & Bräuer, P. (2018). Die Wissenschaft retten und dabei Spaß haben [Blog post]. Abgerufen von https://lab.sub.uni-goettingen.de/gamification.html
  8. Wilsdon, J., Bar-Ilan, J., Frodeman, R., Lex, E., Peters, I., & Wouters, P. (2017). Next-generation metrics: Responsible metrics and evaluation for open science. Report of the European Commission Expert Group on Altmetrics. doi: 10.2777/337729
  9. Fuhr, N., Giachanou, A., Grefenstette, G., Gurevych, I., Hanselowski, A., Jarvelin, K., Jones, R., Liu, Y., Mothe, J., Nejdl, W., Peters, I. & Stein, B. (2017). An Information Nutritional Label for Online Documents. ACM SIGIR Forum, 51(3), 44-66. doi: 10.1145/3190580.3190588 Online: http://sigir.org/wp-content/uploads/2018/01/p046.pdf
  10. Warner, J., Ibekwe-SanJuan, F., Peters, I., Windfeld Lund, N., & Buckland, M. (2017). Tomato tomahto: European perspectives on information science. Bulletin of the Association for Information Science and Technology, 43(3), 45-48. Online: https://www.asist.org/files/bulletin/feb-17/Bulletin_FebMar2017.pdf
  11. Heck, T., Blümel, I., Heller, L., Mazarakis, A., Peters, I., Scherp, A., & Weisel, L. (2017). Data set for the survey: Open Science in Higher Education. Zenodo. http://doi.org/10.5281/zenodo.400518
  12. Lemke, S., Mazarakis, A., & Peters, I. (2016). Data sets for the VfS-Jahrestagung 2014 and the Science 2.0 Conference 2014 and 2015. In Bruns, A., Moon, B., Paul, A., & Münch, F., Towards a typology of hashtag publics: a large-scale comparative study of user engagement across trending topics, Communication Research and Practice, 2(1), (S. 20–46).
  13. Mazarakis, A. (2016). Als Roboter in den USA: Eine etwas andere Konferenzteilnahme [Blog post]. Abgerufen von https://www.zbw-mediatalk.eu/2016/05/als-roboter-in-den-usa-eine-etwas-andere-konferenzteilnahme/
  14. Peters, I., & Mazarakis, A. (2016). Twittern bei wissenschaftlichen Konferenzen: Männer sind anders, und Frauen auch. BIT Online, 19(5), 418-422. Online: http://www.b-i-t-online.de/heft/2016-05/fachbeitrag-peters.pdf

  15. Peters, I. (2016). Homo digitalis …und die Frage: Wie reagiert die Gesellschaft auf die stetige Digitalisierung? Digitus, 1, 18-19.

  16. Lewandowski, D., Peters, I., Schmitz, J., Trkulja, V., & Weller, K. (2016). 30 Jahre Password. Ein informetrischer Rückblick auf Password. Password, 1, 6-8.

  17. Peters, I. (2015). Soziale Netzwerke für Wissenschaftler: Anreize und Mehrwerte schaffen für die wissenschaftliche Kommunikation. Bibliotheksdienst, 49(10-11), 1000-1009. doi: 10.1515/bd-2015-0120
  18. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2015). Usage of Social Media Services in economics. Kiel: ZBW – Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften – Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft.
  19. Peters, I., Scherp, A., & Tochtermann, K. (2015). Science 2.0 and Libraries - Convergence of two sides of the same coin at ZBW - Leibniz Information Centre for Economics. IEEE Computer Society Special Technical Community on Social Networking E-Letter, 3(1). Online: http://stcsn.ieee.net/e-letter/stcsn-e-letter-vol-3-no-1/science-2-0-and-libraries
  20. Peters, I. (2015). Wechsel der Moderatoren. Deutsche Universitätszeitung, 71(6), 65-67.
  21. Siegfried, D., Mazarakis, A., & Peters, I. (2014). Nutzung von Social-Media-Diensten in den Wirtschaftswissenschaften. Kiel: ZBW – Deutsche Zentralbibliothek für Wirtschaftswissenschaften – Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft.
  22. Peters, I. (2011). Folksonomies. Nutzergenerierte Schlagwörter als Indexierungswerkzeug für die Massen. Mitteilungen der VÖB, 64(3/4), 444-459. 
  23. Heck, T., & Peters, I. (2010). Experten-Empfehlungen mit Social Bookmarking-Services. i-com, 9(3), 7-11. 
  24. Mazarakis, A. (2010). Motivation and Web 2.0 - Using neutral feedback to stimulate participation. JURE 2010 - Connecting Diverse Perspectives On Learning And Instruction - A Conference Of Synergy. (S. 15). Earli. 
  25. Mazarakis, A. (2010). Die neueren Faktoren der Wahrnehmungsorganisation und der Split-Attention-Effect - Ergebnisse eines online durchgeführten Experiments. TeaP 52. Tagung experimentell arbeitender Psychologen. (S. 272). 
  26. Happel, H.-J., & Mazarakis, A. (2010). Considering Information Providers in Social Search. 2nd International Workshop on Collaborative Information Seeking at CSCW 2010. (S. 1–5). 
  27. Peters, I., & Stock, W. (2007). Web 2.0 im Unternehmen. Wissensmanagement, 4, 22–25. 
  28. Peters, I., & Stock, W. (2006). Corporate Blogs im Wissensmanagement. Wissensmanagement, 6, 40–41. 

Publikationen der Password-Rubrik „Social Media“ und Konferenzberichte

  1.  Peters, I. (2013). E-Commerce trifft Soziales Netzwerk. Password, 3, 26-27. 
  2. Peters, I. (2013). Ein Aufruf zu mehr studentischen Projekten. Password, 1, 29. 
  3.  Peters, I. (2013). Wird sich die ASIS&T stark europäisieren? Password, 1, 28. 
  4. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Das Wikipedia für Karten. Password, 12, 18-19. 
  5. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Spielerisch zum neuen Job: Bewerbersuche 2.0. Password, 11, 16-17. 
  6. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012).Wie Udacity, Coursera & Co weltweites Lernen fördern. Password, 10, 22-24. 
  7. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Freunde, Verwandte, Partner, surft mit mir! Password, 9, 24-25. 
  8. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Verfolgungsjagd im Fernsehen und im Netz. Password, 7/8, 30-31. 
  9. Peters, I., & Weller, K. (2012). Liebe BibliothekarInnen: Bitte transportiert die herrliche Hamburger Stimmung in unsere Bibliotheken! Password, 7/8, 26-28. 
  10. Peters, I. (2012). Shaping Future Info-Structures: Feeding Data, Designing Information Services, and Building ICT-Infrastructures for a 'Digital Natives' World. Password, 6, 12-13. 
  11.  Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Zwischen User Generated News und Nachrichtenagentur. Password, 6, 32-33. 
  12. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Pinterest: Ein soziales Netzwerk für die schönen Dinge im Leben. Password, 5, 30-31. 
  13. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Who keeps the Tweets? Password, 4, 27. 
  14. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Wie tauschen und teilen das Konsumverhalten im Web verändern. Password, 3, 28-29. 
  15. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Das ganze Leben der Nutzer in Selbstzeugnissen. Password, 2, 26-27. 
  16. Peters, I., & Schmitz, J. (2012). Information and Collaboration: Meeting the challenges of a mobile generation. Password, 1, 14-15, 17. 
  17.  Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Vernetze dich mit deiner Lieblingsmarke und durchsuche den Stream. Password, 12, 34-35. 
  18. Peters, I. (2011). Webscout: Medienkrisen im Internet. Stolperfallen und Krisenmanagement im Social Web. 
  19. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Eigentlich geht es im Social Web doch nur um Katzen. Password, 11, 30-31. 
  20. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Google Non Plus Ultra. Password, 10, 40-41. 
  21. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). +1 neues Netzwerk!. Password, 9, 8-12. 
  22. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Twitter rüstet auf: Übernahme, Nutzungsbedingungen und mehrere Verfeinerungen. Password, 7/8, 32-33. 
  23. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Die Musik liegt in der Cloud. Password, 6, 32-33. 
  24. Peters, I. (2011). Information und Wissen: global, sozial und frei? Password, 5, 8-9. 
  25. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). "Gefällt mir" oder "Gefällt mir nicht". Password, 5, 30-31. 
  26. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Die Kraft der sozialen Medien. Password, 4, 4 & 6-7. 
  27. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Ewiges Leben im Social Web. Password, 3, 22-23. 
  28. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Analysesoftware für Social Software. Password, 2, 32-33, 36. 
  29. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Facebook will alle Kommunikationskanäle bündeln. Password, 1, 20-21. 
  30. Peters, I., & Weller, K. (2011). Discover New Ways of Working in the Linked and Social Web. Password, 1, 9-11. 
  31. Peters, I. (2010). Semantic Web & Linked Data. Elemente zukünftiger Informationsinfrastrukturen. Password, 12, 12-14. 
  32. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Das Mitmach-Web macht auch vor der Wissenschaft nicht Halt. Password, 12, 32-33. 
  33. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Was Friendfeed und andere Livestreams leisten können. Password, 11, 30-31. 
  34. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Apps und E-Books sollen im Web 2.0 den Durchbruch bringen. Password, 10, 14-15. 
  35. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Neue Jobs und Job-Ansprüche der Arbeitgeber durch Social Media, Password, 9, 34-36.
  36. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Privatsphäre in Sozialen Netzwerken, Password, 7/8, 18-19. 
  37. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Facebook ist die Nr. 1 in Deutschland, Password, 6, 26-27. 
  38. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Das lokale Internet: Deine Freunde wissen, wo du bist!, Password, 5, 26-27. 
  39. Peters, I. (2010). Digital Libraries: Shaping the Information Paradigm. Password, 5, 8-9. 
  40. Peters, I. (2010). Information Professionals enden nicht wie Brontosaurier! Password, 2, 12-15. 
  41. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Twitter: Zwischen Informationsüberfluss und –mehrwert. Password, 1, 20. 
  42. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Lass´ uns Freunde sein! Password, 1, 8-12 
  43. Peters, I. (2010). "The Semantic Web will be messy, because people are messy!". Password, 1, 4. 
  44. Peters, I. (2009). Generation international - die Zukunft von Information, Wissenschaft und Profession. Password, 11, 8-11. 
  45. Peters, I. (2009). Upgrading the eLibrary - Enhanced Information Services Driven by Technology and Economics. Password, 3, 9–11. 
  46. Peters, I. (2008). Professors4Industry, Speed Dating und weitere Brückenschläge zwischen Wissenschaft und Praxis. Password, 11, 21. 
  47. Peters, I., & Weller, K. (2008). Good Tags + Bad Tags. Tagging in der Wissensorganisation: Von "Baby-Tags" zu "Tag Gardening". Password, 5, 18–19. 
  48. Peters, I., & Trkulja, V. (2008). Applying Web 2.0: Innovation, Impact and Implementation. Password, 2, 16-19, 21. 
  49. Peters, I. (2008). ASIS&T Annual Meeting 2007: Milwaukee, Wisconsin. Password, 1, 16–19. 
  50. Peters, I. (2007). Wissensmanagement trifft Web 2.0. Password, 12, 16–17. 
  51. Peters, I. (2007). Folksonomies im Web 2.0. Password, 5, 10–11. 
  52. Peters, I. (2006). Wikis, Blogs und RSS Feeds: State of Discussion in Anglo-Saxonia. Password, 2, 10–12