Publications of the Password-heading „Social Media“ and conference reports

  1.  Peters, I. (2013). E-Commerce trifft Soziales Netzwerk. Password, 3, 26-27. 
  2. Peters, I. (2013). Ein Aufruf zu mehr studentischen Projekten. Password, 1, 29. 
  3.  Peters, I. (2013). Wird sich die ASIS&T stark europäisieren? Password, 1, 28. 
  4. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Das Wikipedia für Karten. Password, 12, 18-19. 
  5. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Spielerisch zum neuen Job: Bewerbersuche 2.0. Password, 11, 16-17. 
  6. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012).Wie Udacity, Coursera & Co weltweites Lernen fördern. Password, 10, 22-24. 
  7. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Freunde, Verwandte, Partner, surft mit mir! Password, 9, 24-25. 
  8. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Verfolgungsjagd im Fernsehen und im Netz. Password, 7/8, 30-31. 
  9. Peters, I., & Weller, K. (2012). Liebe BibliothekarInnen: Bitte transportiert die herrliche Hamburger Stimmung in unsere Bibliotheken! Password, 7/8, 26-28. 
  10. Peters, I. (2012). Shaping Future Info-Structures: Feeding Data, Designing Information Services, and Building ICT-Infrastructures for a 'Digital Natives' World. Password, 6, 12-13. 
  11.  Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Zwischen User Generated News und Nachrichtenagentur. Password, 6, 32-33. 
  12. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Pinterest: Ein soziales Netzwerk für die schönen Dinge im Leben. Password, 5, 30-31. 
  13. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Who keeps the Tweets? Password, 4, 27. 
  14. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Wie tauschen und teilen das Konsumverhalten im Web verändern. Password, 3, 28-29. 
  15. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2012). Das ganze Leben der Nutzer in Selbstzeugnissen. Password, 2, 26-27. 
  16. Peters, I., & Schmitz, J. (2012). Information and Collaboration: Meeting the challenges of a mobile generation. Password, 1, 14-15, 17. 
  17.  Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Vernetze dich mit deiner Lieblingsmarke und durchsuche den Stream. Password, 12, 34-35. 
  18. Peters, I. (2011). Webscout: Medienkrisen im Internet. Stolperfallen und Krisenmanagement im Social Web. 
  19. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Eigentlich geht es im Social Web doch nur um Katzen. Password, 11, 30-31. 
  20. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Google Non Plus Ultra. Password, 10, 40-41. 
  21. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). +1 neues Netzwerk!. Password, 9, 8-12. 
  22. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Twitter rüstet auf: Übernahme, Nutzungsbedingungen und mehrere Verfeinerungen. Password, 7/8, 32-33. 
  23. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Die Musik liegt in der Cloud. Password, 6, 32-33. 
  24. Peters, I. (2011). Information und Wissen: global, sozial und frei? Password, 5, 8-9. 
  25. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). "Gefällt mir" oder "Gefällt mir nicht". Password, 5, 30-31. 
  26. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Die Kraft der sozialen Medien. Password, 4, 4 & 6-7. 
  27. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Ewiges Leben im Social Web. Password, 3, 22-23. 
  28. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Analysesoftware für Social Software. Password, 2, 32-33, 36. 
  29. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2011). Facebook will alle Kommunikationskanäle bündeln. Password, 1, 20-21. 
  30. Peters, I., & Weller, K. (2011). Discover New Ways of Working in the Linked and Social Web. Password, 1, 9-11. 
  31. Peters, I. (2010). Semantic Web & Linked Data. Elemente zukünftiger Informationsinfrastrukturen. Password, 12, 12-14. 
  32. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Das Mitmach-Web macht auch vor der Wissenschaft nicht Halt. Password, 12, 32-33. 
  33. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Was Friendfeed und andere Livestreams leisten können. Password, 11, 30-31. 
  34. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Apps und E-Books sollen im Web 2.0 den Durchbruch bringen. Password, 10, 14-15. 
  35. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Neue Jobs und Job-Ansprüche der Arbeitgeber durch Social Media, Password, 9, 34-36.
  36. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Privatsphäre in Sozialen Netzwerken, Password, 7/8, 18-19. 
  37. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Facebook ist die Nr. 1 in Deutschland, Password, 6, 26-27. 
  38. Peters, I., Weller, K., & Trkulja, V. (2010). Das lokale Internet: Deine Freunde wissen, wo du bist!, Password, 5, 26-27. 
  39. Peters, I. (2010). Digital Libraries: Shaping the Information Paradigm. Password, 5, 8-9. 
  40. Peters, I. (2010). Information Professionals enden nicht wie Brontosaurier! Password, 2, 12-15. 
  41. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Twitter: Zwischen Informationsüberfluss und –mehrwert. Password, 1, 20. 
  42. Peters, I., Trkulja, V., & Weller, K. (2010). Lass´ uns Freunde sein! Password, 1, 8-12 
  43. Peters, I. (2010). "The Semantic Web will be messy, because people are messy!". Password, 1, 4. 
  44. Peters, I. (2009). Generation international - die Zukunft von Information, Wissenschaft und Profession. Password, 11, 8-11. 
  45. Peters, I. (2009). Upgrading the eLibrary - Enhanced Information Services Driven by Technology and Economics. Password, 3, 9–11. 
  46. Peters, I. (2008). Professors4Industry, Speed Dating und weitere Brückenschläge zwischen Wissenschaft und Praxis. Password, 11, 21. 
  47. Peters, I., & Weller, K. (2008). Good Tags + Bad Tags. Tagging in der Wissensorganisation: Von "Baby-Tags" zu "Tag Gardening". Password, 5, 18–19. 
  48. Peters, I., & Trkulja, V. (2008). Applying Web 2.0: Innovation, Impact and Implementation. Password, 2, 16-19, 21. 
  49. Peters, I. (2008). ASIS&T Annual Meeting 2007: Milwaukee, Wisconsin. Password, 1, 16–19. 
  50. Peters, I. (2007). Wissensmanagement trifft Web 2.0. Password, 12, 16–17. 
  51. Peters, I. (2007). Folksonomies im Web 2.0. Password, 5, 10–11. 
  52. Peters, I. (2006). Wikis, Blogs und RSS Feeds: State of Discussion in Anglo-Saxonia. Password, 2, 10–12